Kości wielościenne są najbardziej charakterystycznym elementem gier fabularnych. Z kolei sami RPGracze potrafią rozpoznać system tylko po używanych w nich kostkach – czasami wystarczy tylko rzucić okiem na stół. W przypadku Warhammera nie mamy zbyt wielkiego wyobru zestawów kości, ale dzięki temu system zyskuje na charakterze.Jeśli WFRP to tylko k100. Duet dwóch kości dziesięciościennych był właściwie pierwszym jaki towarzyszył mi u zarania RPG-owych dziejów. Są one również niezwykle prostym wyznacznikiem prawdopodobieństwa, bo mechanika Warhammera opiera się przecież na szansach procentowych. Tyle ile masz Walki Wręcz tyle masz procent na trafienie. Nie ma chyba nic prostszego.Niestety jest to jednocześnie wada, bo jak na tej samej 100-procentowej skali pokazać możliwości reiklandzkiego banity i dżabersmoka? Do tego płaski rzut można przyrównać do miotania monetą – istnieje taka sama szansa na wyrzucenie zarówno wysokich jak i niskich wyników. Mimo tego dziś nadal, chyba raczej z sentymentu, grywam na tej mechanice, jeśli już [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Warning: file_get_contents(https://plusone.google.com/_/+1/fastbutton?url=http%3A%2F%2Ffeedproxy.google.com%2F%7Er%2FBalagan%2F%7E3%2F2qn9io9WxuY%2Fwarhammer-30-dniowe-wyzwanie-dzien_16.html) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 404 Not Found in /www/wieza_www/www/the-planet/wp-content/themes/eos/single.php on line 21

Warning: file_get_contents(http://urls.api.twitter.com/1/urls/count.json?url=http://feedproxy.google.com/~r/Balagan/~3/2qn9io9WxuY/warhammer-30-dniowe-wyzwanie-dzien_16.html) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 503 Service Unavailable in /www/wieza_www/www/the-planet/wp-content/themes/eos/single.php on line 15
+1:0 Tweeter:0 Lubię to:0