W pełni sobie zdaję sprawę, że charakter jest przeżytkiem ze starego AD&D i nie ma racji bytu w RPG XXI wieku. Że nie ma takiej możliwości, aby system etyczny Niepowtarzalnej Postaci Gracza zawrzeć w jednej z dziewięciu szufladek. I ogólnie nie ma sensu wymagać, żeby postać zawsze postępowała zgodnie z nim. Charaktery. Błe. Pfuj. Urgh. Twórcy Planescape wprowadzili je tylko dlatego, że TSR ich zmusił (członkowie zarządu demonstracyjnie przyłożyli pistolet do głowy maleńkiego kotka) i tak naprawdę można się zupełnie bez nich obejść.
Skoro ustaliliśmy już ten prosty szczegół, zastanówmy się, co charaktery tak naprawdę w ogóle tam robią i co próbują reprezentować.
PRAWO/CHAOS
Łatwiej jest zdefiniować oś prawa i chaosu, chociaż przez lata funkcjonowania tego systemu dorobiła się ona już różnych interpretacji. Niektóre z nich są całkiem sensowne, inne zaś przyprawiają mnie o chęć dokonania brutalnego mordu. Tak więc prawo było już powiązane z: przestrzeganiem prawa, honorem, prawdomównością, wewnętrzną dyscypliną i posługiwaniem się logiką. Chaos kojarzy si [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Warning: file_get_contents(https://plusone.google.com/_/+1/fastbutton?url=http%3A%2F%2Fwieloswiat.blog.pl%2F2009%2F08%2F26%2Fte-wstretne-charaktery-1%2F) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 404 Not Found in /www/wieza_www/www/the-planet/wp-content/themes/eos/single.php on line 21

Warning: file_get_contents(http://urls.api.twitter.com/1/urls/count.json?url=http://wieloswiat.blog.pl/2009/08/26/te-wstretne-charaktery-1/) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 503 Service Unavailable in /www/wieza_www/www/the-planet/wp-content/themes/eos/single.php on line 15
+1:0 Tweeter:0 Lubię to:0