Zacznę od dygresji. Założona w 1965 roku przez Phillipa E. Orbanesa firma Gamescience była jednym z pierwszych wydawców gier wojennych. Historia całego przedsięwzięcia jest burzliwa, powiązana zarówno z grami wojennymi, jak i fabularnymi. To jednak nie Orbanes (projektant gier, wieloletni późniejszy pracownik Parker Brothers) jest kojarzony z Gamescience i RPG, lecz trzeci właściciel firmy, Lou Zocchi. Człowiek, który na pewien czas zmienił niewielkie wydawnictwo w potężnego i wpływowego dystrybutora gier oraz dał graczom porządne i trwałe kostki.
W latach 70. wielościenne kości były w USA trudno dostępne. Sprowadzała je z Taiwanu tylko jedna firma – Creative Publications. Jako monopolista dyktowała warunki oraz obsługiwała wszystkich zainteresowanych, w tym TSR, przez co jej magazyny często świeciły pustkami. Do tego importowane kości były wykonane z bardzo kiepskiego, miękkiego plastiku i [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Warning: file_get_contents(http://urls.api.twitter.com/1/urls/count.json?url=http://www.blekitnyswit.pl/2018/04/11/o-malowaniu-kostek/) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 503 Service Unavailable in /www/wieza_www/www/the-planet/wp-content/themes/eos/single.php on line 15
+1:0 Tweeter:0 Lubię to:0