wieza.org

Planeta

agregator wieści o fantastyce, RPG, serialach fantastycznych i ciekawostkach naukowych

Archiwum

Kategoria: RPG RSS

A

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Smoczy Lans na dwa głosy, cz.1

mar 31
dom pełen łotrów

A

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

[kampania DH odc.15] cześć Javier

mar 26
dom pełen łotrów

A

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

A

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 2.5/5 (4 votes cast)

[kampania DH odc.14] zemsta Garaka

mar 18
dom pełen łotrów

A

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 2.8/5 (11 votes cast)

Kraków by Night: Hejnał Nocy XVII

mar 16
Larpownia.pl :: Krakowski serwis o larpach

 
Podtytuł: Złamany Krzyż
Kraków to przeklęte miasto, gdzie nawet Rodzina błądzi w mroku tajemnic i rzeczy niezwykłych. Stare ulice wydają się tętnić własnym życiem, zupełnie jakby posiadały duszę. To miasto kontrastów. Puby i akademiki pełne młodych ludzi, czczących nowoczesne wartości a potem ginących w wyścigu szczurów. Obok nich żyje starzejące się konserwatywne pokolenie, nie rozumiejące pośpiechu i zawsze znajdujące czas na herbatę. Pogańskie rytuały na kopcu Kraka obok pełnych wiernych kościołów katolickich. Wyludniony z Żydowskiej społeczności Kazimierz. Kraków – Miasto Umarłych Królów. Czy jesteś gotów doświadczyć tutaj swojego Requiem?
Autor: Michał „Samalai” Ladra, Agnieszka Pokrzywka
Gdzie: Oberża „Pod Pijanym Elfem”, ul. Brzozowa 4
Kiedy: 17 marca (sobota), 17:00. Dzień Świętego Patryka
Realia: Wampir: Requiem, Kraków
Klimat: Danse Macabre, Mistycyzm/Legendy
Mechanika: Mind’s Eye Theatre
Zapisy: krakowbynight@larpownia.pl
Facebook: odwiedź wydarzenie
[...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 3.0/5 (12 votes cast)

Przyszedł czas na bardziej poważne pytania, czyli kim możemy zagrać, i w ogóle po co to wszystko?Najpierw odpowiem na drugie pytanie. Interworld ma być spełnieniem moich wyobrażeń o systemie cyberpunkowym. Nie przeczę, pewnie moje wizje będą rozmijały się z oczekiwaniami większości osób. Dlatego tworzę ten system wyłącznie dla siebie, choć nie omieszkam się nim pochwalić. Nie należę do skromnych osób. Poza tym chcę zrobić grę uniwersalną, ale nie samą mechanikę w oderwaniu od świata gry. Tego jest już nadto.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 3.6/5 (9 votes cast)

Pewnie o tym kiedyś pisałem, ale parę rzeczy uległo zmianie więc warto odpowiedzieć na to pytanie jeszcze raz. Początkowo Interworld był planowany jako pierwsza z trzech gier w tym samym uniwersum. Prócz niej miał się ukazać system pod tytułem A.R.E.S. oraz eXploria. Interworld miał być bardziej cyberpunkowy, A.R.E.S. surwiwalowy, a eXproria space-operowa. Dwa pierwsze projekty były mojego pomysłu, trzeci kolegi. Oczywiście nic z tego nie wyszło, choć A.R.E.S. nadal czeka w szufladzie.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 3.0/5 (5 votes cast)

[kampania DH odc.13] Ja. Parteos.

mar 13
dom pełen łotrów

A

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 2.5/5 (4 votes cast)

Dzienniki Nerdowe #3

mar 12
Rzut Krytyczny
VN:F [1.7.2_963]
Rating: 3.3/5 (10 votes cast)

Na wstępie zaznaczam, że Interworld to tylko koncepcja i jako taka może się jeszcze zmienić. Gdy to mamy za sobą chciałbym dzisiaj przedstawić mój pogląd na umiejętności, który się niedawno zmienił.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 3.0/5 (5 votes cast)

Oszukiwanie na kościach

mar 10
quodmeturbat

Źródło: Goodman GamesTrochę się zdrzaźniłem kolejną gównoburzą na ten sam temat, czyli Oszukiwanie przy stole jest całkiem spoczko, hehe, gracze niemoty, MG gwiazdor, pan Jestem-Tak-Zajebisty-Klękajcie-Narody musi ratować swoją fantastyczną opowieść, itede, itepe. Dlatego postanowiłem zebrać tutaj kilka myśli na ten temat, żeby w przyszłości nie wchodzić w gnój, tylko rzucać linka i uciekać, gdzie pieprz rośnie albo raki zimują.KrótkoDlaczego nie należy oszukiwać na kościach? Bo to nieetyczne i niepotrzebne. Oszukujesz? Jesteś oszust, kanalia i/lub używasz gównianej mechaniki. Nie ma innej opcji. Tertio non datur.Pomijając kwestie etyczne, oszukiwanie staje się całkowicie zbyteczne dzięki stosowaniu działających rozwiązań mechanicznych na poziomie rozstrzygania konfliktu i/lub rozwiązań na poziomie kreacji opowieści.Poziom rozstrzygania konfliktu, czyli: olaboga, kości psują historię!Punkty losu (czy inny odpowiednik): dają możliwość podbicia szczególnie ważnego dla dowolnego z grających (w tym MG) rzutu. Główny zły miałby z [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 2.0/5 (3 votes cast)

Minęło sporo czasu od ostatniego wpisu. Nadal jednak rozmyślam o tym samym, czyli o mechanice postaci. Wpadł mi go głowy dosyć szalony i mocno ryzykowany pomysł, aby zaadaptować system karier/profesji z WFRP do bliższych nam realiów. Chodzi o sam schemat kariera A, potem B, potem C itd. Zastanawiam się jakby to wyglądało, gdyby w ten sposób tworzona i rozwijana była tylko postać w realu. W wirtualnym świecie wyglądałoby to inaczej, choć nie wiem jeszcze jak.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 2.7/5 (6 votes cast)

A

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 3.3/5 (8 votes cast)