wieza.org

Planeta

agregator wieści o fantastyce, RPG, serialach fantastycznych i ciekawostkach naukowych

Archiwum

Kategoria: Systemy autorskie RSS

Wreszcie dotarł do mnie wyczekiwany podręcznik do Modern AGE. Jest to drugi podręcznik uniwersalny po Fantasy AGE, tym razem skierowany do miłośników współczesnych realiów. Mimo, że dopiero co dostałem podręcznik nie mogłem się opanować by go pokrótce omówić.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Tak sobie przeglądam źródła inspiracji (inne systemy RPG) i zastanawia mnie przydatność niektórych ról w cyberpunku. Za przykład posłuży mi najlepiej znany na polskim rynku Cyberpunk 2020. Zacznijmy od analizy każdej z nich.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

W oczekiwaniu na polskie tłumaczenie (sic!) Wiedźmina RPG stworzyłem kartę w oparciu o własne wymysły. Zrobiłem to głownie dla treningu, ale będzie mi miło, jak i wam się przyda. Nie przedłużając oto link do karty na Kartmistrzu: https://kartmistrz.tekronicum.pl/karta-433/

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Klevasaga

cze 25
Tekronicum

Muszę się pochwalić, że jeden z moich projektów przekroczył własnie 60 stron i uważam, że jest kompletny, czyli składa się zarówno z zasad jak i świata gry. Mowa o Obuszku100 oraz pierwszym, i na razie jedynym oficjalnym settingu Klevasaga.Setting powstał jako modelowy świat gry do zobrazowania wszystkich zasad Obuszka100. Łączy w sobie elementy rodzimych kultur (słowiańskiej, germańskiej i celtyckiej) w późno średniowiecznym i renesansowym anturażu. Nie jest to jednak gra historyczna. To taki mój trybut dla pierwowzorów Obuszka100, czyli Warhammera i Wiedźmina. Nie jest to jednak w żadnym razie kopia powyższych. Bazowałem po prostu na podobnych wzorcach osadzając wszystko w bliższych nam klimatach lekko sarmackiego fantasy.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Prezencik

cze 19
Ścieżka

Na zakończenie dnia, mały prezencik (może się przyda).Zdaję sobie sprawę, że wiele jeszcze brakuje Arkadii, ale karta postaci w podręczniku wolała o pomstę do nieba. Prezencik może nie jest ideałem, ale na pewno ma o krok do niego bliżej.Może się wam przyda, a może nie…( Jak zwykle, kliknięcie w obrazek zabierze was do chomika ;) )Wersja po poprawkach ;) :http://chomikuj.pl/ZlotyLew/Dokumenty/karrtaNG,6441590702.pdf

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Po kilku tygodniach pracy udało mi się skończyć wstępną wersję podręcznika do Interworld – mojej wariacji na temat cyberpunka. Udostępniam ją wam z okazji Dnia Darmowych Gier Fabularnych. Ponieważ jest to wersja beta będę wdzięczny za wasze komentarze.Jak wskazuje tytuł oparłem Interworld na mechanice Fajerbola – Łukasza „Skavenlofta” Kołodzieja. Mechanika jest bardzo prosta, choć starałem się dodać tam nieco swoich akcentów, aby pasowała pod moje klimaty. Miało to na celu zachowanie pełnej kompatybilności z innymi grami opartymi na tym silniku. A czemu? Tego dowiecie się z lektury, do której serdecznie zapraszam.

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dzisiaj mam dla was drugi skrypt pliku wykonywalnego dla Windows. Tym razem myślę, że jest to coś bardziej przydatnego dla zwykłego użytkownika, szczególnie gdy często zmienia sieci. Skrypt IPChanger służy do sprawdzenia i zmiany IP kart sieciowych.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dzisiaj wpis bardzo nietypowy, ale zgodny zarówno z moim wykształceniem, pracą, zainteresowaniami i ogólną tematyką bloga. Rzecz będzie o programowaniu wsadowym pod Windows, czyli niewielkich skryptach o bardzo przydatnych możliwościach.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Ostatnio, wraz z sokami dopływającymi po zimie z korzeni do pąków, na powrót zainteresowałem się starym RPG. A że nadal uważam że moje dzieci są najmojsze więc nic w tym dziwnego że w moich łapkach na powrót pojawiła się Arkadia GP. Tem razem na warsztat wziąłem tabele spotkań, która pierwotnie po dodaniu dodatku (zmaślenia masła) przerodziła się w drobnicowego potwora trudnego do użycia w polu (rozgrywce). Natomiast efekty moich porządków możecie podziwiać poniżej:Jak widzicie są to tylko zrzuty z ekranu, ale  gdy klikniecie na pierwszy obrazek przekieruje was jak zwykle do mojego chomika – gdzie bez problemu ściągniecie tą dwustronicową tabelkę w pdf’-ie.

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

A

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 2.5/5 (4 votes cast)

Przyszedł czas na bardziej poważne pytania, czyli kim możemy zagrać, i w ogóle po co to wszystko?Najpierw odpowiem na drugie pytanie. Interworld ma być spełnieniem moich wyobrażeń o systemie cyberpunkowym. Nie przeczę, pewnie moje wizje będą rozmijały się z oczekiwaniami większości osób. Dlatego tworzę ten system wyłącznie dla siebie, choć nie omieszkam się nim pochwalić. Nie należę do skromnych osób. Poza tym chcę zrobić grę uniwersalną, ale nie samą mechanikę w oderwaniu od świata gry. Tego jest już nadto.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 3.6/5 (9 votes cast)

Pewnie o tym kiedyś pisałem, ale parę rzeczy uległo zmianie więc warto odpowiedzieć na to pytanie jeszcze raz. Początkowo Interworld był planowany jako pierwsza z trzech gier w tym samym uniwersum. Prócz niej miał się ukazać system pod tytułem A.R.E.S. oraz eXploria. Interworld miał być bardziej cyberpunkowy, A.R.E.S. surwiwalowy, a eXproria space-operowa. Dwa pierwsze projekty były mojego pomysłu, trzeci kolegi. Oczywiście nic z tego nie wyszło, choć A.R.E.S. nadal czeka w szufladzie.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 3.0/5 (5 votes cast)

Na wstępie zaznaczam, że Interworld to tylko koncepcja i jako taka może się jeszcze zmienić. Gdy to mamy za sobą chciałbym dzisiaj przedstawić mój pogląd na umiejętności, który się niedawno zmienił.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 3.0/5 (5 votes cast)

Minęło sporo czasu od ostatniego wpisu. Nadal jednak rozmyślam o tym samym, czyli o mechanice postaci. Wpadł mi go głowy dosyć szalony i mocno ryzykowany pomysł, aby zaadaptować system karier/profesji z WFRP do bliższych nam realiów. Chodzi o sam schemat kariera A, potem B, potem C itd. Zastanawiam się jakby to wyglądało, gdyby w ten sposób tworzona i rozwijana była tylko postać w realu. W wirtualnym świecie wyglądałoby to inaczej, choć nie wiem jeszcze jak.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 2.7/5 (6 votes cast)

Darując sobie słowa wstępu, rzecz o karierach w Arkadii. Choć tak na prawdę to są dwie rzeczy.I Na początek coś łatwego i mało kontrowersyjnego. Test kariery niewyuczonej Wariant IIW wypadku nie posiadania wymaganej sytuacją kariery gracz może przetestować hipotetyczną wartość takiej kariery na poziomie 3z bonifikatą -4k. Innymi słowy rzuca czterema kostkamii wybiera najwyższy wynik.II Teraz przejdźmy do bardziej złożonej sprawy – wspomagania kariery pobocznej (2,3, 4 et…) poziomem kariery spokrewnionej z karierą główną. Innymi słowy: po co mi kariera łowcy na poziomie 1 skoro mam karierę komandosa na poziomie 4?Wariant wykorzystania pokrewieństwa karier.Zawsze gdy zachodzi konieczność przetestowania kariery pobocznej a można ją w jakiś sposób logicznie połączyć z pokrewną kariery głównej, na potrzeby testu dodajemy ich wartości. Pamiętając jednakże, że w wypadku gdy uzyskana w ten sposób suma przekroczy wartości kariery głównej, wówczas próg testu jest równy wartości kariery głównej, a nad programowe poziomy kariery przecho [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)