wieza.org

Planeta

agregator wieści o fantastyce, RPG, serialach fantastycznych i ciekawostkach naukowych

Archiwum

Kategoria: RPG RSS

Pytanie:

Co mam robić w życiu? Czym się zająć? Jak rozeznawać moje przeznaczenie?

(Tym razem odpowiedzi udzielił Abraham.)

Odpowiedź:

Mój Drogi Bracie! Pozwól, że
najpierw powitam Cię wśród nas z największą Miłością, jaka
tylko może istnieć, a zapewniam Cię, że nie ma ona końca i
ograniczenia.

Witaj Bracie, a dziś mogę też powiedzieć witaj Synu Światłości!

Mówię tak dlatego, że pytanie, które
Cię dręczy jest wspólne dla wszystkich Dzieci Światła.

I jego obecność już sama w sobie
mówi, że nim jesteś. Bowiem tylko istota bezrozumna i bezświadoma
mogła by o to nie pytać.

A wiec, jaka jest odpowiedź na to pytanie?

Po pierwsze, chciałbym Ci przypomnieć, że wszelkie dylematy na temat tego, czy robię w życiu to, co powinienem, czy pełnię wolę Boga, lub czy odnalazłem swoją ścieżkę, już u swej podstawy są bezzasadne. Bo, zastanów się, kto Ci powiedział, że na tej ścieżce nie jesteś? Skąd w twoim umyśle, pojawiła się myśl, że w ogóle możesz nie być we właściwym miejscu, lub nie robić tego, co powinieneś? Skąd w ogóle myśl, że powinieneś co [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Od dziś i Wy możecie wesprzeć serwis Kartmistrz i znaleźć się w Galerii zasłużonych. Po szczegóły odsyłam do strony: https://kartmistrz.pl/wsparcie/ Jak widzicie już na nowej domenie. Dzięki waszemu wsparciu może być tylko lepiej.

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Drugi TROLL

lip 31
Błękitny Świt

O genezie Turnieju Rekonesansu Omszałych Lochów i Labiryntów pisałem rok temu przy okazji pierwszej edycji wydarzenia. Teraz szykujemy kolejne podejście do staroszkolnego eksplorowania lochów. TROLL ponownie odbędzie na Coperniconie (13–15 września, Toruń), znów będą podziemia, potwory i skarby, tyle że tym razem bierzemy się za Dungeons & Dragons Basic Set Toma Moldvaya. Mamy w tym roku polską premierę piątej edycji D&D, warto zatem przypomnieć początki tej gry. Poza tym mamy zamiar się dobrze bawić. To co, znajdą się odważni, by zapuścić się do mrocznych podziemi, zdobyć sławę, chwałę i skarby? O ile uda wam się przeżyć… ;)
Strona TROLL-a: http://troll.k6trolli.pl

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Enigmatyczny tytuł dotyczący rzeczy prostych  – czyli jak zwykle garść propozycji.Dziś chciałbym napisać, mając pełną świadomość tego że po tak długiej absencji piszę li wyłącznie do siebie, moją propozycję jak uczynić mechanikę ArkadiGP bardziej obszerną – mniej przewidywalną / mniej odstraszającą swoją prostotą – w taki sposób aby niczego nie zepsuć.Na początek trochę retrospekcji.Temat nurtował mnie od jakiegoś czasu – wiadomo prosta mechanika równa się niestety dużej powtarzalności / łatwa przewidywalności systemu, mimo całego jego horyzontalnego bogactwa. Na początku starałem się trzymać zasady jednej rodzaju kości, ale co prawda wynikiem tych wielogodzinnych obliczeń powstał prototyp wielokostkowy, jednak okazał się on, mimo kilku obiecujących możliwości manipulowania  atrybutami, nadmiernie skomplikowany, przez co niegrywalny – babok.Ostatecznie zasięgnąwszy opinii znanego w najbliższym środowisku gracza (z którą długo się nie mogłem pogodzić) wprowadziłem nową kostkę – k12.A oto wynik:Wariant: ArkadiaGp x2I Sposób ustalania wielkośc [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Eye of the Beholder: The Art of Dungeons and Dragons to pierwszy z fali zapowiedzianych dokumentów o D&D, który ujrzał światło dzienne (dwa utknęły w prawniczym piekle, z którego jeden jakoś wyłazi, kolejny jest na ukończeniu, a jeszcze inny jakiś czas temu dopiero zebrał fundusze). Tym bardziej cieszy fakt, że komuś wreszcie udało się skończyć taką produkcję, akurat na 45-lecie D&D. EotB przedstawia historię i trendy w oprawie graficznej podręczników Dungeons & Dragons, nakreśla sylwetki artystów (pojawiają się m.in. Larry Elmore, Jeff Easley, Erol Otus, Jim Roslof, Brom, Jennell Jaquays, Jeff Dee, Tony DiTerlizzi, Darlene) i omawia style rysowania poszczególnych ilustratorów.

W filmie można zobaczyć sporo znajomych ilustracji (znanych przede wszystkim fanom D&D, choć chyba każdy, kto interesuje się RPG, będzie kojarzył kilka z nich), usłyszeć trochę anegdot o warunkach pracy i samych rysownikach, wreszci [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

To już czwarta gra, która publikuję na platformie Drive Thru RPG. Tym razem padło na Szczurołapy – survival horror w mrokach średniowiecza, dostępne pod tym adresem:https://www.drivethrurpg.com/product/282662/SzczurolapyMyślę, że na razie tyle staroci wystarczy. Kolejne powinny być nowości, których niestety jeszcze nie mam, ale cały czas pracuję nad nimi.

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Wreszcie doczekałem się publikacji kolejnej mojej gry na Drive Thru RPG. Zgodnie z zapowiedziami jest to Obuszek100, który znajdziecie pod tym adresem:https://www.drivethrurpg.com/product/282222/Obuszek100Obuszek100 to w miarę uniwersalna mechanika stworzona głównie pod klimat młota i magii, czyli gier z odrobiną dramatyzmu i szczyptą fanatyzmu, ale to nie wszystko. Jednocześnie dostępny jest oficjalny, domyślny setting (realia) Klevasaga pod tym adresem:https://www.drivethrurpg.com/product/282231/Klevasaga-Obuszek100Klevasaga to fantastyczne odzwierciedlenie XVI wieku, w którym przewijają się wątki celtyckie, nordyckie, ale przede wszystkim słowiańskie okraszone sporymi nawiązaniami do literatury i popkultury.W sumie oba podręczniki mają ponad 60 stron, czyli to już solidny kąsek dla miłośników gier fabularnych, w dodatku za darmo, ale jeżeli chcecie możecie wesprzeć mnie wpłacając jakąś kwotę za pobrany podręcznik.

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Na Drive Thru RPG pojawiła się pierwsza moja gra – 3droids. To maleństwo liczy ledwie jedną stronę. Drugą zajmuje tłumaczenie na angielski. Tym samym zaczynam publikację swoich dzieł spod znaku Miniatur Fabularnych. Wszystkie gry planuję publikować jako „zapłać ile chcesz”, czyli można pobrać za darmo, ale można też wesprzeć twórcę, jak ktoś chce. Oto link do gry: https://www.drivethrurpg.com/product/281800/3droids

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Ostatnio widać wysyp autorskich systemów i mechanik (głównie na FB). Sam mam na koncie już kilka (naście, licząc z nieukończonymi) projektów i mam jedną obserwacje. Choćbym nie wiem jak się starał to nikt nie jest w stanie mi pomóc w projekcie. Dlatego denerwuje mnie, gdy innym wychodzi współpraca. Coś ze mną musi być wyraźnie nie tak.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Wczoraj niespodziewanie miałem wychodne, więc postanowiłem spróbować nadrobić kinową zaległość czerwca, czyli „Aladyna”. Ku swojemu zdziwieniu przekonałem się, że wciąż jest w kinach, które nie odwołują seansu, bo widzów na widowni jest mniej niż troje. Na seans szedłem mając nadzieję zobaczyć wizualne inspiracje do prowadzenia Al-Qadima i nie zawiodłem się. Dostałem dokładnie to, czego chciałem: obraz bajkowej Arabii, fantasy pustyni, a przede wszystkim orientalnego miasta od pałaców przez bazary po slumsy.Film jest dość hollywoodzki w kolorystyce i przepychu, co szczególnie czuć w scenie wjazdu księcia Alego do Agrabachu. Will Smith w roli wyluzowanego dżina w zasadzie gram sam siebie, dlatego wychodzi mu to perfekcyjnie. Moją ulubioną postacią była Dalia, służka księżniczki Dżasminy. Mam wrażenie, że skądś ją znam. Zaraz po niej plasuje się latający dywan, który miał w sobie więcej ekspresji niż niejeden aktor ze ścianki celebryckiej.Film stanowi dobrze wyważoną mieszankę akcji, humoru (i dla dzieci, i dla dorosłych), inspirujących kraj [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dziś kończę cykl, w którym przybliżam kampanię w Masque of the Red Death, którą osadziłem w carskiej Warszawie. Poprzednie części poświęciłem w zasadzie wszystkiemu oprócz fabuły, dlatego dzisiejsza odsłona będzie czymś w rodzaju raportu z sesji. Z góry jednak ważna uwaga: nie chcę specjalnie wnikać w pewne szczegóły i po niektórych „prześlizgnę się”, bowiem mogą one mieć znaczenie w kolejnych przygodach, które, mam nadzieję, nastąpią na jesieni. Zapraszam zatem do złożenia wizyty w Kraju Nadwiślańskim, który tylko pozornie cieszył się spokojem i rozwojem w przedostatniej i ostatniej dekadzie XIX wieku. Tam, gdzie nie sięgało światło latarni gazowych, za drzwiami bogatych pałaców, za fasadą pobożności i moralności, kryło się ciemniejsze i bardziej tajemnicze oblicze Warszawy.Czwórka detektywów poznała się podczas podróży pociągiem z Galicji do Warszawy na dwa lata przed wydarzeniami czyli późną zimą roku 1887. W przedziale towarzyszył im jeszcze jeden człowiek, dość wysokiej rangi urzędnik carski, który… zmarł podczas podróży. Któreś z bohaterówpoinfor [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Pocztówki z Imperium

cze 16
Błękitny Świt

Nie myślałem, że jeszcze zdarzy mi się napisać coś Warhammera. To był mój drugi poprowadzony erperg, zaraz po Oku Yrrhedesa (tym z siódmego numeru „Magii i Miecza”). Gra, która towarzyszyła mi przez całą szkołę średnią i kawałek studiów. Potem poszła na półkę, ustępując miejsca innym systemom, lecz sentyment pozostał. Tym bardziej ucieszyłem się, gdy Karp zaprosił mnie do udziału w fanowskiej inicjatywie (zebrał niesamowitą ekipę, zobaczcie tylko spis treści!) stworzenia krótkich (3600 znaków) szkiców przygód z okazji tegorocznego Dnia Darmowych Gier Fabularnych. Do współpracy namówił także wydawnictwo Copernicus, z którego strony można za darmo pobrać efekt prac: zbiorek Pocztówki z Imperium.
Pomysł na Zaułek zaginionych dzieci zapisałem sobie lata temu, pewnie dawniej niż mi się wydaje. Pamiętam rozważania nad tytułem (prowadzone chyba razem z Markiem Nogą), który wówczas brzmiał „Ulica zaginionych dzieci” i d [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Apokalipsa? PoGraMy!

cze 14
bohoMaze

Na wspieram.to funduje się kooperacyjna gra w klimatach apokaliptycznych:Czas ApokalipsyJest kooperacja.Są unikalne postacie z własnymi taliami kart działań i ekwipunku.Jest łażenie po mieście.Jest znajdywanie wyposażenia.Jest dużo walki z czterema frakcjami: mutanty, roboty, kosmici, zombie.Są scenariusze/misje.Prawie jak RPG :-) Wygląda klimatycznie.Duża regrywalność przez możliwość manipulowania ustawieniem początkowym i celami misji. Jest miejsce na własną inwencję i robienie własnych homeruli.W planach dodatki, nowe postacie, nowi przeciwnicy (wampiry, cthulhu, yokai).Gameplay z G.F.Darwin:Czas ApokalipsyDiscaimer: nie mam żadnego zysku z tej kampanii. Po prostu lubię ich kanał na YT i to jest forma mojego ich wsparcia. PoGraMy

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Ciekawe jest to jak ludzie mnie postrzegają w kontekście tworzenia gier fabularnych. Poniższe przemyślenia to wynik lat spędzonych w fundomie.Nie raz słyszałem opinię o tym, że jestem zafiksowany na kostkach i udziwniam na siłę, zamiast użyć k6. Gdyby to jeszcze była prawda? 6/8 opublikowanych oficjalnie darmowych gier na Miniaturach Fabularnych opiera się o k6. Kto by się spodziewał? Dalej jest tylko gorzej.Czytaj dalej…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Pytanie.

Co mam robić w życiu, proszę o klarowność i konkrety. Jestem w dziwnym miejscu, odszedłem z pracy rok temu, czułem, że już czas. I miałem nadzieję, że to przesunie mnie w nowe miejsce doświadczenia. Codziennie medytowałem przez ten rok, miałem czas . I niby doświadczam, światła, miłości, doświadczam pięknych stanów w medytacji, niby czuje się prowadzony, wiele olśnień i duchowej prawdy płynie do mnie, ale jednocześnie nie mam pojęcia jak to przenieść na ten fizyczny plan, zwłaszcza w dziedzinie finansów. Poświeciłem dużo czasu na uzdrawianiu mojej relacji z pieniędzmi i nowych źródeł utrzymania siebie i rodziny, które były by zgodne ze mną, ale czuje, że utknąłem, niby coś się rusza, ale nadal nie na tyle bym czuł, że to ma dla mnie sens. Nie mam kompletnie pojęcia co mam robić w życiu. Nie czuję połączenia z niczym co jest w tym świecie, wszystko co kiedyś było moją pasją i mnie pociągało, wyblakło, albo zanikło całkowicie. I dobrze mi z tą pustką, jednak z czegoś trzeba żyć, a nic mnie nie interesuje. Wszystko straciło dawny sens, a nie czu [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)