wieza.org

Planeta

agregator wieści o fantastyce, RPG, serialach fantastycznych i ciekawostkach naukowych

Archiwum

Kategoria: Gry RSS

Rebelstar na kompie i stole

maj 13
::: Black Grom Studio :::

Obok tego projektu nie da się przejść obojętnie. Przeniesienie Rebelstara (protoplasty Laser Squada) jako skirmisha wydawać by się mogło czymś naturalnym, a jednak nikt wcześniej na to nie wpadł…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

I mamy maj, ba środek maja, choć nadal pod znakiem dystansu towarzyskiego, to już spoglądamy w przyszłość bardziej optymistyczne. Być może to ostatni moment, aby nadrobić zaległości, zredukować kupkę wstydu klasyki. Może faktycznie potrzebowaliśmy takiej pauzy, aby przestać pędzić i docenić dzieła (pop)kultury minionych lat? Taśma montażowa zatrzymała się i nie wypluwa kolejnych, łatwych do wyrzucenia z pamięci po skonsumowaniu, blockbusterów, a słowa “dawniej było lepiej” jeszcze nigdy wcześniej nie miały tyle sensu.
Przyznam, że od dłuższego czasu nie było gry, która wciągnęłaby mnie tak jak nowa cześć XCOM Chimera Squad (2:16). Po dość nienajlepszym pierwszym wrażeniu, wynikającym z dość infantylnych postaci i dialogów, udało mi się zapoznać z bardzo ciekawą wariacją tej dobrze znanej gry taktycznej. Wprowadzono pewne uproszczenia, zmiany w mechanice, przy minimalnej ingerencji w rdzeń XCOM-a, i dostarczono po raz kolejny grę, od której trudno się oderwać. Fabularnie jest to trochę zmarnowany potencjał, bo świat, w którym po wielkie [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Wagon do kontroli!

maj 8
::: Black Grom Studio :::

Suchelce patrolują okolicę, dziś przegląd bagażnika wagonu bojowego…

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Robieni jako banda do Umbra Turris, stąd 25mm podstawki, doczekali się kolorków.

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Fantasmagieria – Podcast 467 – “Animowane drewno”

kwi 27
Fantasmagieria - podcast o grach wideo.

Fallout 76, niewątpliwie kozioł ofiarny polityki wydawniczej Bethesdy, miał dostać drugą szansę w postaci odświeżonej wersji gry z podtytułem Wastelanders. Niesamowite jak ktoś tam nawet już po sukcesie Fallout 3, NV, 4, potrzebuje nadal podczepiać się pod Briana Farga. Przypuszczalnie. Bez nerwów, odpowiemy na kilka pytań związanych z tym co wnosi dodatek, oraz podzielimy się pierwszymi wrażeniami z gry i obcowaniem z cudownie odnalezionymi postaciami niezależnymi.
Kontynuując tradycję kontrowersyjnych opinii, weźmiemy na warsztat Control. Okazuje się, że nie wszyscy uznają przyznanie tytułowi gry roku za uzasadnione. Skandal? A może twórcze wykorzystanie assetów borykającego się z brakiem przeboju studia?
Skoro już o perełkach mowa, Vin Diesel po raz kolejny postanowił udowodnić, iż pasuje do niego niejedna rola i że oprócz szybkich samochodów, lubi też szybkie nano-boty. Bloodshot to ekranizacja komiksu, gościa wydającego się połączeniem Cyborga, Colossusa i łysego Wolverina.
Z dobrych filmów, acz już pełnoletnich, warto zainteres [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Fantasmagieria – Podcast 466 – “Blat stymulator”

kwi 20
Fantasmagieria - podcast o grach wideo.

To, że gry wideo czerpią z gier planszowych wiadomo nie od dziś. Wiele ma bezpośredni rodowód wywodzący się z tekturowych plansz, inne zapożyczają jakąś mechanikę, a część jest tylko zainspirowana tematem, marką czy tytułem. Moc przeliczeniowa krzemu pozawala na szybkie rozegranie skomplikowanych partii z sztucznym przeciwnikiem, a których rozegranie w rzeczywistości zajęłoby wiele godzin i wymagało sporego kuchennego stołu.
Interesującym trendem jest sprawa odwrotna, wiele gier komputerowych, które osiągnęły sukces doczekało się wersji planszowych. Nie ukrywam, że choć niedokładnie na ten aspekt planowałem nacisk w odcinku, myśląc o tych tytułach jak o odciętych kuponach, to rozmowa o wielu adaptacjach okazała się bardzo ciekawa i uzmysłowiła mi jak wiele im zawdzięczamy. Zerknijcie na te tagi!
W dalszej części wymienimy kilka gier planszowych, które mają swoje cyfrowe odpowiedniki, jota w jotę trzymające się oryginalnych zasad. Zdradzimy też częściowo jakie planszówki goszczą na naszych urządzeniach mobilnych. Odsłaniamy karty!
Na koniec z [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Berg Yell 54mm

kwi 16
::: Black Grom Studio :::

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Przeczytałem kiedyś, że jeśli redaktor porządnie wykona swoja robotę, staje się niewidzialny. Coś w tym jest. Jak często bowiem słyszycie o redaktorach? No właśnie. Gdy autor się postara, to go chwalą. Podobnie tłumacz zbiera gratulacje, jeśli przyłoży się do pracy. O redaktorze słyszy się najczęściej wtedy, gdy autor bądź tłumacz popełnią błędy, których nikt nie zauważy przed skierowaniem materiału do druku.
No dobra, tłumaczom też się obrywa, i to całkiem mocno. Choć zazwyczaj, gdy ktoś dostrzeże usterki w publikacji, w pierwszej kolejności pomstuje na redakcję. I odwrotnie, najmniej ciepłych słów kieruje się pod adresem redaktorów – osób mało widocznych, lecz często równie ważnych i istotnych dla procesu przygotowania publikacji. Nazwiska osoby odpowiedzialnej za przygotowanie tekstu do publikacji nie znajdziecie bowiem na okładce ani na karcie tytułowej. W dzisiejszych czasach niekiedy nawet nie&nbs [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Undead Legion Hearthguard

kwi 11
::: Black Grom Studio :::

Paczka pancernych szkieletorów z Gripping Beasta. Fajne ludki za małe pieniądze!
Pomimo paru prób ucieczki z regału, co widać na krawędziach, doczekali się sesji zdjęciowej.
Orły na tarczach to stare kalkomanie Games Workshop.

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Pytanie
Co to znaczy, że ziemia zmienia swoje wibracje? Jak to się przejawia w wymiarze fizycznym planety? Czy jesteśmy zdolni to zauważyć? Czy nasze ciała mogą w jakiś sposób te zmiany odczuwać? W jaki? Czy podpowiedzielibyście jakiś dobry sposób, praktykę, na ten czas, coś co pomogłoby naszym ciałom dostrajać się do coraz wyższych wibracji ziemi?
Z góry dziękuję. P.
 
Odpowiedź
Witaj moja Droga Siostro!
Wiedz, że istota ludzka nie może nic dodać, ani nic spowodować swoim działaniem. Wszystko dzieje się poprzez intencje i przyzwolenie. I to jest tyko to i aż to, co możesz zrobić.
Dostrajać się do wyższych wibracji możesz jedynie poprzez bycie w Świetle połączone z pełnym pokoju wyrażeniem czystych intencji. To bycie w Świetle może być różnie wykonane, każdy może zrobić to na swój sposób. Możesz też nazwać to byciem w Miłości, lub zanurzeniem się w głębi swego Serca. Może to być też przypomnienie sobie, jak to jest odczuwać Miłość, Pokój, Radość.
I nie ma potrzeby dostrajać się do wyższych wibracji Ziemi, wszak jesteście połączone; funkcjonujecie raze [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Blokady

kwi 10
Poza Czasem

Pytanie
Chciałabym poznać odpowiedź na pytanie o moja drogę jaka mam jeszcze przejść, talenty, blokady, które mi przeszkadzają nadal w jaki sposób mam zacząć pomagać (to pyt związane z blokadami, cały czas mam jakieś, mimo że czuje gotowość).
 
Odpowiedź
Moja Droga i Umiłowana Siostro!
Zadawaj sobie pytanie o drogę, jaką masz przejść, ale niech to pytanie Cię nie martwi, niech nie będzie przyczyną smutku i strapienia.
Wszystko jest w najlepszym porządku.
Wszystko jest na jak najlepszej drodze.
Wiedz, że nie dzieje się nic, czego sama nie byłabyś przyczyną.
Talenty wypłyną same, droga sama się ułoży. To nie jest coś, czym na tę chwilę trzeba się zajmować. Przyjdzie na to jeszcze czas.
Teraz, dla Ciebie, jest czas na coś innego.
Aby dawać, trzeba się najpierw napełnić. Wiem, brzmi to jak truizm, ale taka jest właśnie kolejność. I nie chodzi tu o to, że nie masz co dać. Przeciwnie, masz bardzo dużo do zaoferowania swoim braciom i siostrom. I to jest piękne. Jednak oprócz tego, Ty sama, potrzebujesz dać samej sobie.
I właśnie ten brak postr [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Pytanie
Jak radzić sobie ze strachem w czasie epidemii?
Odpowiedź
Witaj, mój ukochany Bracie!
Na początek, przyjmij proszę pełnię Miłości, jaką mam dla Ciebie i pozwól na to, aby nie było między nami żadnego oddzielenia – bo w istocie żadnego nie ma.
Z bardzo wielu źródeł i wielu kierunków słyszałeś już niejednokrotnie, aby przede wszystkim zachować spokój. Niektórzy mówią o byciu w wysokich wibracjach lub pozostaniu w częstotliwości Miłości. I to jest prawda. Wielu z Was już to czyni witając z pokojem wszystko, co się pojawia i pozostając niewzruszonymi wobec tego, co wydaje się dziać na zewnątrz. I idzie Wam to naprawdę bardzo dobrze. Bardzo wielu z Was, mocno angażuje się w tak zwany rozwój duchowy i teraz w tym czasie stosuje różne pomocne praktyki duchowe. Wiedzcie, że w ten sposób budujemy razem Królestwo Niebieskie na Ziemi.
Jednak ten przekaz, jest skierowany to tych z naszych Braci i Sióstr, których świadomość teraz właśnie zaczyna się budzić. Do tych, którzy uważają, że nie radzą sobie wystarczająco dobrze. Do tych, którzy poddają się emo [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Misja Duszy

kwi 5
Poza Czasem

Pytanie
Witam serdecznie,
Nie wiem już jak mogłabym dotrzeć do miejsca, w którym mogłabym spełniać misję mojej Duszy. Trochę jestem już zmęczona,
byłbyś w stanie pomóc?
Pozdrawiam
 
Odpowiedź
Witaj, ukochana Siostro!
Pozwól, że poprowadzę Cie przez chwilę. Czy przyjmiesz ode mnie małą, codzienną praktykę?
Ta praktyka będzie polegała na tym, aby w ciągu dnia, każdego dnia, w momencie który wybierzesz, na chwilę zatrzymać się.
Chociaż na pięć minut.
A może pozwolisz sobie na więcej czasu?
Najlepiej, jeśli możesz, usiądź.
Powiedz sobie, że jest to chwila podczas której nic nie musisz robić, nic nie musisz myśleć,
możesz po prostu BYĆ.
Nie musisz nigdzie zmierzać,
nie musisz nic osiągać.
Niech to będzie zupełnie niewinne nic-nie-ro-bie-nie.
Jeśli pojawi się jakiekolwiek poczucie winy lub przymusu,
nie walcz z tym,
tylko łagodnie pozwól,
aby to uczucie przepłynęło przez pole Twoje świadomości,
a następnie zezwól na jego odejście.
W pokoju.
Staraj się trwać w tym stanie przez te pięć minut, lub dłużej, jeśli masz ochotę.
Z czasem, być może odkryjesz, że wa [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Łapka w górę, jeśli czytacie ten wpis, bo po cóż wrzucałbym w ten wirtualny eter najpodcast, jeśli nie dla tego poklasku od drogich słuchaczek i słuchaczy!
A tak na poważnie to staramy się nie myśleć za dużo o tym co za oknem i uciekamy w wirtualne światy. Dużo O Half-Life: Alyx, Boneworks, czy Star Trek Bridge Crew, ale i nie tylko!
W rozmowie udział wzięli Rysław i Dahman. Zapraszam do słuchania, komentowania i polecania znajomym!
Ściągnij czterysta sześdziesiąty piąty odcinek podcastu
Youtube
Archive_org: mp3ogg
Pamiętajcie, że możecie wesprzeć najpodcast drobnym datkiem korzystając z paypala (adres dahman–małpa–fantasmagieria.net – na ten adres możecie pisać do mnie). Bardzo chciałem podziękować wszystkim osobom, które w ostatnim czasie to zrobiły!
Ściągnij / subskrybuj podcast na iTunesSpotify
Fantasmagieria na Facebooku / na Twitterze / Grupa FB / Instagram

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Ikoniczne kampanie

kwi 3
Zwój ze Skelos

Są systemy RPG, które mają status kultowy. Ich nazwa przywołuje skojarzenia, automatycznie wyrywa do tablicy ich fanów. Te gry są hasłami, za którymi kryją się automatyczne skojarzenia, wiadomo, czego się po nich spodziewać, co nas czeka na sesji. Warhammer, Zew Cthulhu czy D&D od razu zwiastują pewną konwencję (mniej lub bardziej precyzyjną), dając nam przedsmak tego, co się będzie działo.Większość Prowadzących to osoby twórcze, nic dziwnego więc, że wprowadzają własnych NPC-ów, potwory, z czasem miejsca i lokacje, które rozrastają się niekiedy do całych światów. Nie dziwne jest, że w tych domowych settingach scenariusze zaczynają się łączyć w pewne całości i tak powstają kampanię. Ze świecą szukać prowadzącego, który nie pokusił się o poprowadzenie „czegoś własnego”. Ba, wielu wzdraga się przed prowadzeniem gotowców. Przynajmniej było tak, dopóki mieli więcej czasu. Jednak wydawcy zawsze wychodzili naprzeciw zapotrzebowaniu i wydawali czy to jednostrzałowe przygody czy całe kampanie. Niektóre z nich, jak gry RPG, zyskały so [...]

VN:F [1.7.2_963]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)